Tuesday 3 January 2012

No LOVE...NO BerCINTA...




Kali ni aku terfikir bila ramai sangat yang tengah mempromosi relationship dowg at FaceBook and lain lain tempat lah ye. Best e promote promote nih? Nak cuba lah! (mak aii gediknyaa!) LOL. Gurau sajee...XDD Aku bukan bermaksud nak mengutuk orang lain. Maybe they have found their one true love, such as that in my opinion equals to their destined ONE. JoDoH. Ade paham, adik manis? Hekhek. Mungkin la kan? Aku cuma buat andaian je. Tak lah nak melampaui batas, OK? Korunk bahagia kan? Hubungan korunk ade tak macam suami isteri? p.s.: bukan yang malam pertama tu e. otak jangan ke situ. positif sikit.

Korunk sayangkan anak perempuan orang, bagi yang lelaki. Yang perempuan pulak sayangkan anak lelaki maybe kesayangan mak orang. Pernah terfikir tak? Ye. Ye. Ade yang cakap, "Ala biase la tu. Bercinta main main je kott." Aikkk. Stop Stop Stop. Kejap. Rewind... "Bercinta main main je kott?" "Biase la tu?" Cinta ni memang untuk dimainkan ke? Betul ke? Try brain blast macam Jimmy Neutron jap. Tengok balik sama ada betul atau tak.














15 minutes later.......


















Kann? Told You So! Aku pun macam korunk jugak. Hanyut dalam ayat yang diwar warkan oleh pihak yang anonymous. Cinta waktu muda hanya untuk pengalaman. TOOT. Agak ar kan? Kalau macam tu, dulu dulu semua kena test dulu baru nak kahwin? Sebenarnya kita dah terpengaruh dengan propaganda barat, TAHUKAH ANDA? (XDD) I was affected by those words too, don't worry, you're not ALONE. Hitori ga ja nai! Wakarimasuka? Dulu aku pun ingat cinta tuh untuk pengalaman je. Pengalaman hape pun tak tahu. Pengalaman mengarut ade laa. Kann? Setuju tak? Kalau tak setuju tu, saya minta maaf banyak banyak lah, tak bermaksud nak menyinggung, just nak kongsi pengalaman.


Alright------ Dulu zaman kanak kanak ribena dulu a.k.a. sekolah menengah, aku pun bercintan cintun jugak. Sakan jugak cek. Not Proud of it, OK? Sekadar berkongsi cerita. Aku pun luluh la, pasrah lah, frust menonggeng lah, 10sen lah, etc. Semua pernah dah aku rasa. Memang benar kenyataan 1001 rasa tuh. Tapi langsung tak berbaloi, sebab aku tak belajar mengerti apa itu CINTA. Aku hanya belajar yang cinta dari bukan jodoh kita, bukan cinta but nafsu or maybe kegatalan sementara. MAybe la... and aku dapat tahu yang cinta ini milik Allah S.A.W. Kena tunggu je nak dapat. Aku belajar yang kita mesti la nak orang yang akan bersama dengan kita nanti or isteri or suami kita nanti hanyalah untuk kita, tak de nye bekas bekas. Bagi aku lah kan. JUST SPECIALLY FOR US. Kan? Ok. Mungkin ade hikmahnya dari segi aku berkawan tuh tapi kan. Ade setbacks nye. Pergaulan memang susah la nak dijaga. Nama pun bercinta, mesti la nafsu ade kan? (aku tak kata aku gatal) nak berdating lah ape lah. Dulu aku ingat ade bf ni memang sangat best lah tapi sekarang ni aku fikir ade suami memang lah sangat TERBAEEKK!! LOL. Cinta terhadap suami lagi best kan? Boleh syg syg tanpa batas. Boleh kita jaga dia. Boleh harapkan dia. macam macam lagi laa.










So, now keputusan aku ialah, NO LOVE, NO BERCINTA. Say YES to MARRIAGE, say YES to HUSBAND to be. hikhik. That's all... wink wink. ^_____^ Oh and Say YES to LOVE after MARRIAGE. Just like a video made by Dianah who was proposed by her fiancee..Try and check it if you haven't.

No comments:

Post a Comment