Friday 27 January 2012

Impian ku... Salah ke?

Salam. Konnichiwa.

Erm nak tanya korang lah kan? Salah ke kalau impian aku yang sebenar benarnya takder kaitan dengan nak berjaya dalam karier? Salah ke? Ye. Memang lah aku teringin nak kerja, experience semua tuh sendiri, but....tak mungkin aku nak buat itu selama lamanya. Kita hidup di dunia bukan untuk berseorangan, kan? Bak kata seseorang tuh, bermasyarakat lah. Ok. Not the point here. Kita mesti lah nak hidup berkeluarga, kan? Kadang kadang bila orang cakap, 'Ey. Kau ni baru umur ** dah nak gatal berkahwin dah? Kerja la dulu, buat duit banyak banyak.' Bukan orang lelaki ke yang patut buat semua tuh? Ok. Mungkin aku berfikiran kolot sikit tapi aku suka kalau aku duduk rumah or buat bisnes kat rumah yang boleh buatkan aku duduk rumah/dengan family most of the time. Tak ke lebih bahagia macam tuh? Ok. Tak semua orang setuju dengan statement aku nih. Yes, wakata. I understand. Sebab dunia lebih moden, perempuan boleh kerja, mestilah nak kerja kan? Cari duit banyak banyak or nak tampung pendapatan family. But...Kalau still tak de anak aku pun nak kerja jugak, belum kahwin, lagi la. Nak KERJA lah. Duduk rumah jadi suri rumah untuk mak ayah pun tak pe. Tak salah pun. Lagi bagus. Tak susahkan diri. Bangun, kemas rumah, masak, tidur. Ape yang susah? :) 


Maybe aku akan change my mind in the days to come, but let me, I beg you let me tell U guys ONE thing.
Selepas aku dah menemui jodoh aku, Insya-Allah, aku nak berhenti kerja and jaga anak anak aku. Salah tak? Tak kan? Kadang kadang anak anak kecil ni terlalu sensitif, macam aku dulu dulu. Mereka perlukan attention yang teramat lah berlebihan. Tak nak berjauhan langsung. Best lah anak macam tuh. Manja! Macam anak anak sedara aku. Comel comel belaka! Buatkan aku rasa aku sanggup lepaskan apa saja demi mereka. LOL. Macam ibu pulak. ngade! Sebab aku tak nak anak anak aku nanti terasa sunyi walaupun sesaat pun, aku tak nak diorang rasa tak disayangi walaupun sesaat, aku nak diorang membesar dengan penuh kasih sayang, dengan penuh sokongan. Aku tak nak bila diorang ada sports day ke hape ke, parents tak de. Alasan? It's such a small deal. Not worth it? Hello cik kak, cik abang? Those children are your kids, yang susah cik kak nak labour tuh sambil kadang kadang menangis, meraung. The children that kau kandungkan selama 9 months. Kau cakap small matter? Sometimes memang lah, anak anak yang baik ni pura pura faham, ok, my parents are busy, I shouldn't bother them with such small stuff. Tapi dalam hati dia? Siapa tahu? Kan? So, I think kalau aku betul betul nak get married, that is what I should aim for. Kerja? Memang lah best, but, can the happiness be compared to being with your loved ones. Kan?

No comments:

Post a Comment