Saturday 13 August 2011

Pengalaman Aku

Hai semua! Selamat datang ke rancangan Pengalaman Aku! Hari ini saya akan ceritakan tentang pengalaman saya menulis cerita atau pun novel saya yang baru sahaja saya tulis.

**Ntah pape lah, saje nak mencoba menulis macam rancangan gitunye hah.Hehe.

Pengalaman aku lah kan. Satu perkataan, "Susah"

Fes, nak kena pastikan yang cerita aku tuh seragam semuanya, tak der cerita yang terkeluar tajuk ke, yang informasi asyik asyik berubah ke. Weh, penat kau tau tak? Memang la kau tak tau, sebab kau bukan aku! XDDD

Ok, yang kedua pulak, Aduhai, bahasa inggeris weh. Tak lah susah bagi aku tapi nak kena kekalkan wida range of vocabulary sebab nak pastikan pembaca semua faham apa yang penulis nak sampaikan. Setiap pergerakan perlu ade certain2 words nak describekan. Ha, tak caya? Kau balik cuba lah mak cik!

Yang ketiga, kalau makin panjang aku menulis, making pening lah kepala aku nak check spelling lah, check ini lah itu lah. Ha. Btol lah, makin panjang, makin banyak nak kena check, kan? Penat seyh tetapi, aku kata, TETAPI, BERBALOI! Sebab aku puas hati dengan kerja aku setakat ni. Memang lah kalau boleh aku nak improve tetapi, perlahan lahanlah kan? Gelojoh memang tak dapat balik pulangan. Habis tumpah. Hehe.


Baiklah! Setakat ini sajalah rancangan, Pengalaman Aku berlangsung! Semoga berjumpa lagi di minggu, hadapan! Bye!

Salam.

No comments:

Post a Comment